Sep 052014
 

endynamosi-photo

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, σχηματίζεται η ομάδα της φετινής εφαρμογής του προγράμματος ‘Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών’.

Το πρόγραμμα αυτό, αξιοποιώτνας το εγχειρίδιο των Lukas Hohler και Joe Goodbread, καλύπτει τέσσερις βασικές θεματικές ενότητες και εισάγει τους εκπαιδευτικούς βήμα-βήμα στα εργαλεία, τις στρατηγικές και τις ανάλογες εσωτερικές στάσεις που απαιτούνται για την προσέγγιση καταστάσεων που αποτελούν πρόκληση. Το εγχειρίδιο που συνοδεύει το πρόγραμμα “Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών” αποτελείται από 11 κεφάλαια. Στα τρία πρώτα κεφάλαια, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δουν τη δική τους θέση, το δικό τους ρόλο, αποκτώντας συνειδητή πρόσβαση στις πηγές της εσωτερικής τους ισχύος. Τα κεφάλαια 4 μέχρι 6 αφορούν τις προκλήσεις που θέτει η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων, καθώς η τελευταία έχει σταδιακά μετατραπεί σε μια από τις πιο δύσκολες, αλλά και πιο χρονοβόρες πλευρές της εργασίας ενός εκπαιδευτικού. Τα κεφάλαια 7 μέχρι 9 εξετάζουν το πως λειτουργεί ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη. Πως καθοδηγεί κανείς ομάδες; Τι μπορεί να περιμένει κανείς από τις ομάδες και πως μπορεί να τις υποστηρίξει και να τις ενθαρρύνει; Στα δύο τελευταία κεφάλαια τίθενται σε εφαρμογή τα εργαλεία, οι μέθοδοι και οι στρατηγικές που ανατπύχθηκαν κατά τα πρώτα 9 κεφάλαια και αφορούν την εργασία πέρα από το πλαίσιο της τάξης. Το τέταρτο μέρος του εγχειριδίου, για τις Ομάδες Συνεργασίας και τους Οργανισμούς, γράφτηκε προκειμένου να διευκολύνει τη γενικότερη εργασία των εκπαιδευτικών με ομάδες, εντός των διαφόρων οργανισμών. Απαντά στο ερώτημα για το πώς παραμένει κανείς δημιουργικός, διαφυλάσσοντας την εσωτερική του δύναμη σε παρόμοια πεδία εργασίας.

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, είπαν:

Το πρόγραμμα Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών με βοήθησε όχι μόνο στην επικοινωνία με τους μαθητές αλλά και στην αυτογνωσία μου με όλα τα σχετικά (αυτοκριτική, αναλογισμος της πορείας μου) – Γ.Π. – καθηγητής Β/θμιας σε ιδιωτικό σχολείο

Ενδυναμώθηκα….που σημαίνει ότι : Επανασυνδέθηκα με το βαθύτερο όραμά μου, αυτό που με οδήγησε στον εκπαιδευτικό χώρο. Έμαθα, επιτέλους, να επιτρέπω στη δυσλειτουργία να υπάρχει, χωρίς να απελπίζομαι….και να παραμένω προσηλωμένη σε ό,τι λειτουργεί. Ξαναβρήκα τη εσωτερική δύναμή μου κάνοντας μια διαδρομή προς τον βαθύτερό μου εαυτό, Σταμάτησα να ξοδεύομαι ακατάπαυστα στην προσπάθεια να αλλάξω τους εξωτερικούς παράγοντες που με περιόριζαν…. ΑΛΛΑΞΑ ΤΡΟΠΟ, ΑΛΛΑΞΑ ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ… Αναλογίστηκα τη ζωή μου και έτσι ήρθα πιο κοντά στους μαθητές μου….και άρχισα πραγματικά να απολαμβάνω τη διδασκαλία… Αντιμετωπίζω πλέον τις προκλήσεις με ανανεωμένο κουράγιο… Νοιώθω πραγματικά ευγνώμων στους διοργανωτές… – Χρυσή Βιδαλάκη, εκπαιδευτικός στο 2ο Λύκειο Ηλιούπολης

Μέσα από το Πρόγραμμα της ενδυνάμωσης επιτυγχάνονται οφέλη ατομικά και ομαδικά. Σε προσωπικό επίπεδο ξανασυνδέεσαι με το όραμά σου και βρίσκεις την δύναμη που είναι κρυμμένη μέσα σου. Σε ομαδικό επίπεδο γίνεται αντιληπτή η αξία του “άλλου” σε μια σύνθετη διαδικασία όπως η εκπαίδευση και ότι είναι καλύτερο τα μέρη να συνεργάζονται παρά να αντιπαρατίθενται. Οι συναντήσεις-διεργασίες με τους συντονιστές του προγράμματος και την ολομέλεια της Ομάδας κάθε δίμηνο ήταν πραγματικά εμπειρίες πρωτόγνωρες και αξέχαστες, όσο για τις μικροομάδες γνώμη μου είναι ότι αποδίδουν καλύτερα αποτελέσματα για τη μικροκοινωνία του κάθε σχολείου όταν τα εμπλεκόμενα μέλη είναι από το ίδιο σχολείο και μπορούν να εφαρμόσουν και πρακτικά όσα μελετούν στο εγχειρίδιο που δουλεύουν. – Βασιλεία Δηλαβέρη, Διευθύντρια 4ου Δημοτικού Περάματος

Σε καιρούς κρίσης, ο άνθρωπος χρειάζεται ασφαλή περιβάλλοντα από όπου η ζωή μπορεί να προχωρήσει. Έτσι ένιωθα για το πρόγραμμα και τον κόσμο του. – Λίλη Μαστιχιάδου, 3ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου

Το πρόγραμμα Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών κάνει αυτό ακριβώς που λέει: Ενδυναμώνει Εκπαιδευτικούς! Εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται, παλεύουν, πονάνε, γελάνε, αμφιβάλλουν, θεωρούν, αναθεωρούν… Και είναι εκεί, στην τάξη τους & στα παιδιά τους… Η Ενδυνάμωση είναι ένα Μπράβο και μια αγκαλιά για όλους μας! – Πέγκυ Φακή, Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού

Το πρόγραμμα πέτυχε το στόχο του, να με ενδυναμώσει στη δουλειά μου αλλά και εμένα την ίδια. Η φετινή χρονιά στο σχολείο είναι κατά κοινή ομολογία πολύ πιο δύσκολη από τις προηγούμενες. Όμως αισθάνομαι πιο δυνατή και αποφασισμένη! Φέτος, ασχολούμαι με δύο etwinning projects και δυο καινοτόμα προγράμματα, πράγμα που δεν ξέρω αν θα το τολμούσα αν δεν είχα συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Απαιτούν εντατική και οργανωμένη δουλειά, δουλεύουμε με deadlines και συνεργαζόμαστε με Ευρωπαίους που είναι πολύ οργανωμένοι. Τελικά, δεν τα πάμε κι άσχημα! Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα και το χαίρονται πολύ. – Όλγα Δασουρά, 12ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου

Για την εγγραφή σας στο πρόγραμμα ή για διευκρινιστικές ερωτήσεις επικοινωνήστε μαζί μας στη διεύθυνση endynamosi@gmail.com

Ένα κλικ εδώ για την αφίσα του προγράμματος (Α4) για την περίοδο 2014-2015!

Ένα κλικ εδώ για πληροφορίες για την εφαρμογή του προγράμματος για την περίοδο 2014 – 2015!

facebook: www.facebook.com/endynamosiekpaideftikon

ιστοσελίδα: www.endynamosiekpaideftikon.gr

 Leave a Reply

(required)

(required)