Feb 242014
 

ekplixi

Πηγή: www.photodentro.gr

Χορός στα σχολεία!

Για την Αντιγόνη Γύρα το να φέρει το χορό στα δημοτικά σχολεία ήταν ένα όραμα. Το εμπνεύστηκε εργαζόμενη ως εθελόντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Βούλας όπου φοιτούν τα παιδιά της. Χορογραφήθηκε, έγινε δράση και πρόταση μέσα από την παράσταση ΕΚ-ΠΛΗΞΗ – «Το Τσίρκο που Kοιμήθηκε», ταξιδεύει για δεύτερη χρονιά φέτος σε σχολεία και τον Μάρτιο παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις στο studio Κινητήρας. Μιλώντας στο Φωτόδεντρο για τη διαδρομή και την εμπειρία κάνει μια πορεία στο πριν, στο τότε, στο τώρα και στο μετά.

Τι σε έκανε να …γυρίσεις στα θρανία;

Η ιδιότητα μου ως μαμά. Μπήκα στο σχολείο των παιδιών μου και το αγάπησα πιο πολύ από το δικό μου. Ταυτόχρονα όλα αυτά που γίνονται γύρω μου με κάνουν να στρέφομαι όλο και περισσότερο στα παιδιά. Είναι οι πιο έντιμοι θεατές και αξίζει να επενδύσεις σε αυτά.

Πόσο απρόσμενη ήταν η πρόταση για χοροθέατρο/σωματικό θέατρο στην εκπαιδευτική κοινότητα; Χρειάστηκε να πείσετε τους εκπαιδευτικούς;

Απρόσμενη όπως το λες…Αρκετά ακραία αντιμετώπιση. Μας αντιμετωπίζουν είτε πολύ θετικά ή πολύ αρνητικά. Γενικά, είναι ιδιαίτερα δύσκολο, κυρίως γιατί πρέπει να πειστούν οι δάσκαλοι όλων των τμημάτων να συμμετέχουν. Οι περισσότεροι όμως μετά μένουν πολύ χαρούμενοι κι αυτό μας γεμίζει κι εμάς χαρά κι ικανοποίηση.

Ποιες αξίες προτείνετε με «Το τσίρκο που κοιμήθηκε» στα παιδιά;

Τη βασικότερη αξία του ΜΑΖΙ και παράλληλα την αξία της διαφορετικότητας. Ο καθένας μας είναι μια ξεχωριστή οντότητα που μπορεί να συνεισφέρει με διαφορετικό τρόπο σε μια ομάδα αλλά και η ομάδα οφείλει να ακούει ΟΛΕΣ τις φωνές της ομάδας.

Και ποιά είναι η δική τους ανταπόκριση; Τι είδατε σε αυτά που δεν σας λένε με λόγια;

Είναι απίστευτο το πόσο τα παιδιά χαλαρώνουν, συμμετέχουν και εντάσσονται στη δράση όσο περνάει η ώρα. Έχουν τόση ανάγκη να εκφραστούν και να εκτονωθούν και μόλις καταλάβουν ότι τους έχει δοθεί αυτός ο…χώρος επικοινωνούν με το σώμα, με το μυαλό, με όλο τους το ΕΙΝΑΙ!

Πολλά παιδιά σήμερα ξεκινούν μπαλέτο από τα 3 ή τα 4, σύγχρονο χορό από τα 5, zumba πριν τα 6… Τα βοηθά να εξοικειωθούν με το χορό, με την κίνηση;

Κατά τη γνώμη μου το καλύτερο είναι τα παιδιά να ξεκινάνε με ρυθμική ή δημιουργικό χορό γύρω στα 5 και σταδιακά να προχωράνε στο σύγχρονο και το μπαλέτο. Τώρα για το ζούμπα καλύτερα να μην εκφραστώ….

Τι είναι αυτό που επιτρέπει στα παιδιά να εκφραστούν μέσα από το σώμα και την κίνηση;

Η άμεση σχέση που έχουν με το συναίσθημα τους και ταυτόχρονα το γεγονός ότι τα σώματα τους είναι ακόμη ανοιχτά στα ερεθίσματα, εύπλαστα και δεν έχουν υποστεί ακόμη τους ενήλικους περιορισμούς.

Και τι πιστεύεις ότι τα καθηλώνει;

Η αλήθεια και η εσωτερική ησυχία.

Πώς προσαρμόσατε την παράσταση ΕΚ-ΠΛΗΞΗ «Το τσίρκο που κοιμήθηκε» για να παιχτεί στον Κινητήρα; Τι έχασε και τι κέρδισε από αυτό τη «διασκευή»;

Η αφηγηματική εκδοχή κερδίζει στην ιστορία και στον πλούτο των χορογραφιών (τις βλέπουμε όλες μαζεμένες και τις χορταίνουμε) ενώ η διάδραση και το παιχνίδι που γίνονται στο σχολείο μειώνονται πολύ. Επίσης δεν είναι ΕΚΠΛΗΞΗ γεγονός που καθορίζει σημαντικά τη δράση μας στο σχολείο (τα παιδιά δεν ξέρουν ΠΟΤΕ θα πάμε κι εκεί που κάνουν μάθημα, ορμάμε κυριολεκτικά μέσα στην τάξη και η σχολική μέρα παίρνει μια αναπάντεχη τροπή). Έτσι ή αλλιώς πάντως εμείς το αγαπάμε το τσίρκο μας!!!!!

Σε μια φράση ή σε μια εικόνα η μέχρι σήμερα εμπειρία από το ταξίδι στα σχολεία;

ΜΑΘΗΜΑ ΖΩΗΣ και ΒΑΘΕΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

Δείτε περισσότερα για την Αντιγόνη Γύρα

Δείτε περισσότερα για την παράσταση ΕΚ-ΠΛΗΞΗ – «Το Τσίρκο που Kοιμήθηκε» στον Κινητήρα

Δείτε περισσότερα για τις παραστάσεις στα σχολεία και για τους συντελεστές

 

 Leave a Reply

(required)

(required)