Nov 142013
 

5.11.13

Μετά από πρόσκληση του σχολικού σύμβουλου της 10ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής, Χάρη Παπαδόπουλου, συμμετέχω στην ομάδα επιμορφωτών του σεμιναρίου με θέμα ‘Σεξουαλική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο’. Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών ήταν μεγαλύτερη από ότι περιμέναμε. Είχαμε συμφωνήσει να κλείσουμε στο σεμινάριο στις 25 συμμετοχές, τελικά καταλήξαμε με μια ομάδα 32 εκπαιδευτικών! Πρόκληση η βιωματική δουλειά με τέτοιο μέγεθος ομάδας, αλλά όχι αδύνατη.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εφοδιάσει τους/τις εκπαιδευτικούς με γνώσεις και βιώματα που θα τους/τις βοηθήσουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν στις τάξεις τους προγράμματα αγωγής υγείας με θεματική σχετική με τη σεξουαλική αγωγή στο σχολείο. Το σεμινάριο είναι δωρεάν, διάρκειας 34 ωρών και πραγματοποιείται στο (πολύ φιλόξενο!) 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, στο Θησείο. Η Τατιάνα Σπανέλλη, διευθύντρια του σχολείου, έχει φτιάξει το πιο φιλόξενο και φροντιστικό κλίμα που έχω δει σε επιμόρφωση!

Εισηγήτριες/εισηγητές στο σεμινάριο είναι οι:

Αλεξάνδρα Βασιλείου, Δρ κοινωνικής ψυχολογίας (εκπαιδεύτρια ενηλίκων/ψυχοθεραπεύτρια)
Μαργαρίτα Γερούκη, σχολική σύμβουλος δημοτικής εκπαίδευσης
Μαρία Καραγεώργου, ειδική επιστήμονας στον Κύκλο Ισότητας του Συνήγορου του πολίτη
Γιώργος Κορμάς, γιατρός, συντονιστής του προγράμματος «Αριάδνη»
Χάρης Παπαδόπουλος, σχολικός σύμβουλος δημοτικής εκπαίδευσης
Μαίρη Χιόνη, υπεύθυνη αγωγής υγείας στην Α΄ Διεύθυνση Αθήνας

Το σεμινάριο ξεκίνησε την Τρίτη 29/10/13 και ολοκληρώνεται την Πέμπτη 19/12/13. Περιλαμβάνει δε τις εξής ενότητες:

  • Εισαγωγική συνάντηση. Το «γιατί» του σεμιναρίου – οι ανάγκες που έρχεται να καλύψει (Χ. Παπαδόπουλος). Αλληλογνωριμία, προσδοκίες εκπαιδευομένων – εκπαιδευτών (4 ώρες)
  • Διεργασία ομάδας (4 ώρες – Α. Βασιλείου)
  • Ανθρώπινη σεξουαλικότητα: Η σεξουαλικότητα ως αξία και ως δικαίωμα – Ο ρόλος των εκπαιδευτικών και τα σχολικά προγράμματα σεξουαλικής αγωγής (4 ώρες – Μ. Γερούκη)
  • Γενικές τεχνικές παιδαγωγικής προσέγγισης (2 ώρες – Μ. Χιόνη)
  • Διδάσκοντας το αναπαραγωγικό σύστημα (2 ώρες – Χ. Παπαδόπουλος)
  • Η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου από δυσμενή διακριτική μεταχείριση (4 ώρες – Μ. Καραγεώργου)
  • Μελέτες περίπτωσης – βιωματικό εργαστήρι (4 ώρες – Μ. Χιόνη)
  • Ο σεξισμός στη γλώσσα – καταπολεμώντας τα στερεότυπα (2 ώρες – Χ. Παπαδόπουλος)
  • Σεξουαλικός προσανατολισμός, ταυτότητα φύλου, περιθώριο (4 ώρες – Α. Βασιλείου)
  • Οι κίνδυνοι του Διαδικτύου – sexting, grooming, κτλ. (2 ώρες – Γ. Κορμάς,)
  • Αξιόλογηση – Κλείσιμο (2 ώρες)

Η συνάντηση της Τρίτης 5/11 ήταν αφιερωμένη στη Διεργασία Ομάδας. Αξιοποιώντας ένα πραγματικό περιστατικό από τάξη του σχολείου εξερευνήσαμε τους ρόλους και τις εμπειρίες του κάθε ρόλου, τα συναισθήματα, τις αντιδράσεις και τις προσδοκίες. Για μεγάλο μέρος της επιμόρφωσης, γίναμε παιδιά, γονείς, δάσκαλοι, μέλη της κοινότητας και αφεθήκαμε να βιώσουμε ενεργά τον κάθε ρόλο. Η ομάδα αξιοποίησε προσωπικά βιώματα που αναδύθηκαν για να κατανοήσει τη δυναμική των ρόλων και να σκεφτεί παρεμβάσεις που θα λάμβαναν υπόψη τις ανάγκες του κάθε ρόλου.

Γεννάει ελπίδα η συμμετοχή των εκπαιδευτικών, η δέσμευση τους και η προθυμία να εξερευνήσουν προσωπικές και συλλογικές στάσεις. Το σεμινάριο συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί τέλος Δεκεμβρίου.

 

  No Responses to “Σεμινάριο: Σεξουαλική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο”

 Leave a Reply

(required)

(required)