Aug 282011
 

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη της ευρύτερης εφαρμογής του νέου προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που σχεδιάσαμε, βασισμένοι στο εγχειρίδιο των Lukas Hohler και Joe Goodbread.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, μέσα από μια βαθύτερη κατανόηση του ρόλου τους μέσα στο σχολικό σύστημα, και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και ηγεσίας. Η προσωπική δουλειά του καθενός και της καθεμιάς μας δεν αρκεί για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στην εκπαίδευση. Οι αλλαγές που απαιτούνται είναι πολιτικές, εκπαιδευτικές, οικονομικές και κοινωνικές. Η προσωπική δουλειά, δεν είναι, παρά το πρώτο βήμα.

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται με ομάδες εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ξεκινά με ένα εισαγωγικό σεμινάριο, και συνεχίζεται με δουλειά στην ολομέλεια και δουλειά σε μικρές ομάδες ομότιμων (peer groups), αξιοποιώντας το εγχειρίδιο ‘Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών’ των Lukas Hohler και Joe Goodbread. Οι συναντήσεις της ολομέλειας γίνονται με τη στήριξη εκπαιδευτών / συντονιστών. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται περίπου οκτώ μήνες μετά το εισαγωγικό σεμινάριο, με μια μέρα ενσωμάτωσης και αξιολόγησης.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης βασίζεται στην επιθυμία μας να συμβάλλουμε στη στήριξη των εκπαιδευτικών και στην ενδυνάμωση του ρόλου τους. Σαν μεθοδολογικό πλαίσιο αξιοποιούμε το Process Work (Ψυχολογία με Προσανατολισμό στη Διεργασία). Το πρόγραμμα παρέχει τεχνικές και πρακτικές ασκήσεις που ενδυναμώνουν τους εκπαιδευτικούς να ανταπεξέρχονται στις εντάσεις και τις απαιτήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά στο σχολείο. Η αξιολόγηση του προγράμματος από εκπαιδευτικούς έχει δείξει ότι συμβάλλει στο να αποκτήσουν νέες οπτικές στο επάγγελμα τους και στις καθημερινές τους προκλήσεις.

Δομή του προγράμματος

  • Το πρόγραμμα ξεκινά με ένα εισαγωγικό σεμινάριο διάρκειας πέντε ωρών.
  • Οι συμμετέχοντες λαμβάνουν το εγχειρίδιο και οδηγίες για τη χρήση του.
  • Οι συντονιστές του προγράμματος συναντούνται με τους εκπαιδευτικούς στη διάρκεια των επόμενων μηνών για 3 τετράωρες συναντήσεις της ολομέλειας.
  • Στην πρώτη συνάντηση της ολομέλειας σχηματίζονται μικρές ομάδες των τεσσάρων ατόμων που συναντιούνται σε δικό τους χώρο και χρόνο ανάμεσα στις συναντήσεις της ολομέλειας.
  • Η τελευταία συνάντηση είναι συνάντηση ενσωμάτωσης και αξιολόγησης

Περιγραφή του εγχειριδίου

Το πρόγραμμα καλύπτει τέσσερις βασικές θεματικές ενότητες και εισάγει τους εκπαιδευτικούς βήμα-βήμα στα εργαλεία, τις στρατηγικές και τις ανάλογες εσωτερικές στάσεις που απαιτούνται για την προσέγγιση καταστάσεων που αποτελούν πρόκληση. Το νέο αυτό μονοπάτι ενδυνάμωσης, προϋποθέτει την προσωπική συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Η τελευταία είναι ιδιαίτερα σημαντική προκειμένου η συγκεκριμένη μορφή εργασίας να είναι εφικτή. Το εγχειρίδιο που συνοδεύει το πρόγραμμα “Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών” αποτελείται από 11 κεφάλαια.

Στα τρία πρώτα κεφάλαια, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δουν τη δική τους θέση, το δικό τους ρόλο, αποκτώντας συνειδητή πρόσβαση στις πηγές της εσωτερικής τους ισχύος. Ποιο ήταν το αρχικό όραμα που τους παρακίνησε να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί; Το να αποκτά κανείς πρόσβαση στα βασικά εσωτερικά κίνητρα, σε ό,τι πηγαίο βρίσκεται μέσα στον καθένα και την καθεμιά, αποτελεί το πρώτο βήμα για τη σταθεροποίησή του εκπαιδευτικού σε μια θέση δύναμης. Είναι πολύ ευκολότερο να κρατήσει έναν ηγετικό ρόλο, όταν ακολουθεί ένα όραμα με ορατή τη σύνδεσή του σε αυτό που τον κινητοποιεί βαθύτερα.

Τα κεφάλαια 4 μέχρι 6 αφορούν τις προκλήσεις που θέτει η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων, καθώς η τελευταία έχει σταδιακά μετατραπεί σε μια από τις πιο δύσκολες, αλλά και πιο χρονοβόρες πλευρές της εργασίας ενός εκπαιδευτικού.

Τα κεφάλαια 7 μέχρι 9 εξετάζουν το πως λειτουργεί ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη. Πως καθοδηγεί κανείς ομάδες; Τι μπορεί να περιμένει κανείς από τις ομάδες και πως μπορεί να τις υποστηρίξει και να τις ενθαρρύνει;

Στα δύο τελευταία κεφάλαια τίθενται σε εφαρμογή τα εργαλεία, οι μέθοδοι και οι στρατηγικές που ανατπύχθηκαν κατά τα πρώτα 9 κεφάλαια και αφορούν την εργασία πέρα από το πλαίσιο της τάξης. Το τέταρτο μέρος του εγχειριδίου, για τις Ομάδες Συνεργασίας και τους Οργανισμούς, γράφτηκε προκειμένου να διευκολύνει τη γενικότερη εργασία των εκπαιδευτικών με ομάδες, εντός των διαφόρων οργανισμών. Απαντά στο ερώτημα για το πώς παραμένει κανείς δημιουργικός, διαφυλάσσοντας την εσωτερική του δύναμη σε παρόμοια πεδία εργασίας.

Ένα κλικ εδώ για το ενημερωτικό φυλλάδιο του προγράμματος…

Ένα κλικ εδώ για το site tου προγράμματος…

 Leave a Reply

(required)

(required)