Mar 282016
 

glypta sm

Επιστρέψαμε από άλλο ένα ταξίδι στη Λέσβο. Μετά από πρόσκληση του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου και του Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων Ν. Λέσβου Χρήστου Χατζηλία συντονίσαμε ένα τετράωρο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Εξερευνούμε τη ματαίωση και το «κάψιμο» σε περιόδους κρίσης». Το βιωματικό αυτό εργαστήριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων.

Τον τελευταίο χρόνο στη Λέσβο, η προσφυγική κρίση ήρθε να προστεθεί στο ήδη βεβαρημένο τοπίο της κρίσης που περνάει η Ελλάδα. Αυξήθηκαν οι προκλήσεις σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν αυτήν τη νέα πραγματικότητα, όχι μόνο ως κάτοικοι του νησιού, αλλά και ως εκπαιδευτικοί σε ρόλο ηγεσίας μέσα στη σχολική κοινότητα.

Πως επιδρά αυτό στην ικανότητα των εκπαιδευτικών να ανταπεξέλθουν στις πολλαπλές ανάγκες που αναδύονται; Τι μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο για να είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Ποια μεθοδολογικά εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί στην τάξη ή ως συντονιστές προγραμμάτων; Πως μπορούν να ξεπεράσουν τη ματαίωση και το «κάψιμο» που δημιουργεί αυτή η σύμπλοκη κατάσταση;  Διερευνήσαμε δυνατότητες και  πρακτικές αντιμετώπισης  των πολλαπλών εκδοχών της “κρίσης” από την οποία πλήττονται τα άτομα και οι συλλογικότητες τόσο σε τοπικό όσο και σε υπερτοπικό επίπεδο .

Την επιμόρφωση, κατά την οποία  αξιοποιήθηκαν εργαλεία του Processwork και του θεάτρου Playback, πραγματοποίησαν η Αλεξάνδρα Βασιλείου και η Βέρα Λάρδη.

Ένα κλικ εδώ για φωτογραφίες από την επιμόρφωση