Mar 152013
 

46o poster march 2013

Σε περιόδους κρίσης το σχολείο γίνεται δέκτης της έντασης που υπάρχει στην κοινότητα. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν στο έργο τους σε συνθήκες ιδιαίτερα απαιτητικές. Στις συνθήκες αυτές, ακόμη περισσότερο, δοκιμάζονται οι ικανότητές τους να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά, να κατανοήσουν τον άλλο, να αλληλοϋποστηριχθούν, ξεπερνώντας δημιουργικά πολώσεις και αδιέξοδα. Ταυτόχρονα με την παροχή γνώσης, καλούνται να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων, φροντίζοντας τον εαυτό τους, αλλά και τη σχολική κοινότητα.

Στα πλαίσια του προγράμματος Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών (Δράση 4: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας) συνεργάστηκα με το 46ο Γυμνάσιο Αθηνών και κάναμε τρεις επιμορφωτικές συναντήσεις. Εστιάσαμε σε θεματικές: επαγγελματική εκδαπάνηση, επικοινωνία και επίλυση συγκρούσεων, διεργασία ομάδας.

Η αναζήτηση τρόπων για την επίλυση συγκρούσεων μας αναγκάζει να εξετάσουμε με προσοχή και να αναθεωρήσουμε πολλά πράγματα που συνήθως θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα: την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας, την αντίληψή μας για τον κόσμο και τους άλλους ανθρώπους, τις πεποιθήσεις μας για τις ανθρώπινες σχέσεις. Αυτή η αναθεώρηση είναι πολλές φορές επίπονη και αποσταθεροποιητική και αποτελεί πρόκληση όταν γίνεται μέσα σε συνθήκες σύγκρουσης όπου η ένταση εύκολα θολώνει τις προθέσεις της κάθε πλευράς.

46o pinakas

Στο σεμινάριο, δημιουργήσαμε έναν ασφαλή χώρο για αυτή την εξερεύνηση, αξιοποιώντας βιωματικές ασκήσεις και συζήτηση σε μικρές ομάδες και στην ολομέλεια. Και οι τρεις συναντήσεις ήταν πλούσιες σε ανταλλαγή και δουλειά στην ομάδα. Το σχολείο φιλόξενο και οι εκπαιδευτικοί γεμάτοι προβληματισμούς και επιθυμία για δημιουργικές λύσεις και πιο ουσιαστικές σχέσεις.

46o kathigites mikres omades

Στην ερώτηση πως φεύγεις από εδώ σήμερα, ποια είναι η αίσθηση που παίρνεις από τις τρεις αυτές συναντήσεις, η ομάδα απάντησε:

– με την ελπίδα ότι θα τα ξαναπούμε…
με ανάγκη για περισσότερο!…
προβληματισμένη…
μου έλυσε απορίες, με διευκόλυνε, αλλά έχω κι άλλες!
γεμάτη…
με τις καλύτερες εντυπώσεις και την ελπίδα να τα ξαναπούμε…
με ηρεμία…
με μια καλή αίσθηση…
πιο συνδεδεμένη με τους συναδέλφους
παρά την κούραση και το γεγονός ότι οι επιμορφώσεις γίνονται μετά το σχολείο, είναι ώρες που με ξεκούρασαν…
με διάθεση για ενδοσκόπηση…
με πολλές σκέψεις για όλα αυτά που συζητήσαμε…

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα των εκπαιδευτικών για τις ώρες που περάσαμε μαζί και την αυθεντικότητα της παρουσίας τους στο σεμινάριο. Αυτό είναι που έκανε το σεμινάριο ουσιαστικό. Και στη διευθύντρια, Βάντα Τσέλιου, για το χαμόγελο της υποδοχής!

46o ellada

 

 Leave a Reply

(required)

(required)