Oct 222011
 

Τα παρακάτω βίντεο (σε 4 μέρη) δημιουργήθηκαν το 1988 κατά τη διάρκεια σεμιναρίου των Arny και Amy Mindell στο Esalen Institute, στο Big Sur της Καλιφόρνιας. Στο πρώτο μέρος, την εισαγωγή, ο Mindell κάνει μια αναδρομή στη ανάπτυξη του Process Work. Τα τέσσερα μέρη του βίντεο περιέχουν θεωρία, παραδείγματα, εσωτερικές ασκήσεις και βιωματικές ασκήσεις σε δυάδες. Παρ’ όλο ότι το βίντεο δημιουργήθηκε το 1988, η διδασκαλία του παραμένει επίκαιρη.

Στο πρώτο μέρος ο Mindell μιλάει για την προσωπική του πορεία και την ενασχόληση του με την επιστήμη και τη Γιουνγκιανή ψυχολογία. Μιλάει για το ονειρόσωμα (dreambody) και τονίζει την ανάγκη σύνδεσης της ψυχολογίας με την δουλειά με κίνηση, τη δουλειά με οικογένειες, την πολιτική δουλειά και τη δουλειά με ομάδες. Τονίζει την διαπολιτισμική φύση του process work και τις εφαρμογές του, καθώς και τη σύνδεση ανάμεσα στο θεραπευτικό/ιατρικό μοντέλο με την πλήρη νοήματος φύση των σωματικών συμπτωμάτων και εμπειριών.

Στο δεύτερο μέρος, ο Mindell καθοδηγεί την ομάδα σε μια εσωτερική άσκηση πάνω σε ένα σωματικό σύμπτωμα και τη σύνδεσης του με ένα όνειρο. Μιλά για τον καρτεσιανό διαχωρισμό ανάμεσα στα όνειρα και το σώμα και στους λόγους που τον οδήγησαν να αξιοποιήσει τη θεωρία πληροφοριών. Δίνει ένα παράδειγμα δουλειά με ένα κορίτσι με καρκίνο στα οστά και ρωτά ‘τι είναι ίαση;’. Επίσης, αναφέρεται στη δουλειά με ανθρώπους σε κωματώδεις καταστάσεις.

Στο τρίτο μέρος, ο Mindell συζητά για την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε διαφορετικά κανάλια αντίληψης. Εξηγεί γιατί έχουμε τόσα κανάλια αντίληψης και ρωτά: τι είναι διεργασία; Μιλά για την τελεολογία και τη διαφορά ανάμεσα στο ακολουθώ κάτι και προγραμματίζω κάτι. Δίνει ένα παράδειγμα από όνειρο της παιδικής του ηλικίας και μιλά για θετική και αρνητική ανατροφοδότηση. Επίσης, αναφέρεται στο πως οι καλύτερες παρεμβάσεις βρίσκονται στο τι ήδη κάνει αυτός που δουλεύει.

Στο τέταρτο μέρος ο Mindell προτείνει μια άσκηση με όνειρα για εξάσκηση στο να ακολουθείς το είδος της ‘δουλειάς’ που προτείνει η διεργασία του ‘πελάτη’. Περιγράφει τον ‘φραγμό’ και οδηγεί την ομάδα σε μια βιωματική άσκηση για να εξερευνήσει ο καθένας τους προσωπικούς τους φραγμούς. Εξηγεί τις έννοιες της πρωταρχικής και δευτερογενούς διεργασίας, το πώς τα συμπτώματα εμφανίζονται στουε φραγμούς και τη σημασία του να ακολουθεί κανείς ολόκληρη τη διεργασία. Απαντά και στην ερώτηση, ‘τι κάνω αν δεν θυμάμαι όνειρα’.

 Leave a Reply

(required)

(required)