Mar 122007
 

Η καμπάνια «ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ-ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ» αποτελεί μία πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης που πρόκειται να «τρέξει» σε 41 χώρες της Ευρώπης ταυτόχρονα μέχρι το τέλος του 2007 και στοχεύει στην καταπολέμηση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.


Απευθύνεται κυρίως σε νέους και προσπαθεί να τους ευαισθητοποιήσει για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα και τη συμμετοχή στα κοινά. Στην Ελλάδα το Εθνικό Συμβούλιο Νεολαίας (ΕΣΥΝ) είναι το όργανο που θα συντονίσει τις δράσεις της αντιρατσιστικής εκστρατείας, θα αποτελέσει δηλαδή την Εθνική Επιτροπή Συντονισμού της.

Λίγα λόγια για την ιστορία της

Το 1995- 50 χρόνια μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου- το Συμβούλιο της Ευρώπης πραγματοποίησε μια εκστρατεία νεολαίας με τον ίδιο τίτλο προκειμένου να ενισχύσει τη δράση ενάντια στο ρατσισμό, τον αντισημιτισμό, την ξενοφοβία και τη μη ανοχή. Ακόμα κι αν έχουν περάσει 10 χρόνια από την προηγούμενη εκστρατεία, ο αγώνας ακόμα συνεχίζεται.

Για το λόγο αυτό, από τον Ιούνιο του 2006 έως το Σεπτέμβριο του 2007, το Συμβούλιο της Ευρώπης πραγματοποιεί τη νέα αυτή εκστρατεία, για τη Διαφορετικότητα, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Συμμετοχή (που θα αποτελέσουν και τα θεματικά αντικείμενα των επιτροπών), βασισμένη στο ίδιο σλόγκαν και με το ίδιο λογότυπο που θεωρήθηκε επιτυχημένο. Η εκστρατεία 2006- 2007 διοργανώνεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Νεολαίας.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα γιορταστεί πανευρωπαϊκά ηεβδομάδα κατά του ρατσισμού. Αυτή συνήθως ορίζεται την τρίτη εβδομάδα του Μαρτίου. Θα διοργανωθούν κεντρικές εκδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Λάρισα, Γιάννενα και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδος με συγκεκριμένη θεματική.

Εκδηλώσεις που θα συμπεριληφθούν μέσα στην εκστρατεία είναι:

α) έκθεση φωτογραφίας με εκθέματα που θα έχουν ως επίκεντρό την αντιρατσιστική αλλά και την ρατσιστική Ελλάδα ,
β)
προβολή ντοκιμαντέρ ή άλλων ταινιών λίγων λεπτών που έχουν μέχρι τώρα προβληθεί ή έχουν δημιουργηθεί από νέους καλλιτέχνες,
γ)
graffiti σε σταθερούς τοίχους (π.χ. κεντρικές πλατείες ή τοίχοι κοντά σε γήπεδα) ώστε να μείνουν για κάποιο χρονικό διάστημα και να θυμίζουν της καμπάνια και τα μηνύματα που έχει σκοπό να περάσει,
δ)
διανομή έντυπου υλικού που να προβάλει το μήνυμα της εκστρατείας αλλά και βασικά ανθρώπινα δικαιώματα προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κόσμου,
ε)
διανομή gadgets με το σύμβολο της εκστρατείας στους επισκέπτες των χώρων όπου λαμβάνει χώρα η εκδήλωση.

 Leave a Reply

(required)

(required)