Mar 112007
 

Aπό την πλευρά της ελληνικής πολιτείας το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» είναι προϊόν νέας πολιτικής του ελληνικού κράτους απέναντι στη Mειονότητα της Θράκης που αρχίζει τη δεκαετία του 1990 και έχει ως βασικούς στόχους:

  • την αρμονική ένταξη των παιδιών της Mειονότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ευρύτερη κοινωνία και
  • την αναβάθμιση της εκπαίδευσής τους, με έμφαση στην καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας που θα βοηθήσει τη μελλοντική τους ένταξη στην εργασία με καλύτερους όρους
  • τη διασφάλιση της αποδοχής των παιδιών αυτών από το εκπαιδευτικό προσωπικό και όλους τους πολίτες της Θράκης.
  • Την παροχή στους εκπαιδευτικούς αφενός ειδικών γνώσεων, αφετέρου κατάλληλου και καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού.
  • την υποστήριξη των οικογενειών για να ενισχύσουν τη σχολική επίδοση των παιδιών τους.

Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών της Μειονότητας και η αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία ως ισότιμων πολιτών της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν αφορά μόνο τη Μειονότητα, αλλά συμβάλλει γενικότερα στην πρόοδο τόσο της Θράκης όσο και ολόκληρης της Ελλάδας.

Με σύνθημα «Κάνουμε πρόσθεση και όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και όχι διαίρεση», το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» συμβάλλει από το 1997 με το έργο του στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεδομένων της Μειονότητας.

Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων

Τα Δημιουργικά Eργαστήρια Nέων δημιουργήθηκαν στα Kέντρα Στήριξης του Προγράμματος «Eκπαίδευση Mουσουλμανοπαίδων» Ξάνθης και Kομοτηνής. Είναι χώροι οι οποίοι φιλοξενούν δραστηριότητες που απευθύνονται κυρίως, αν και όχι αποκλειστικά, σε νέους της μειονότητας των γύρω περιοχών. Μέσα στην έννοια του ‘χώρου’ εννοείται εκείνος ο φυσικός και ανθρώπινος χώρος κοινωνικοποίησης, αλλά και ο εργαστηριακός χώρος υλικών και εργαλείων, που ενθαρρύνει το νέο στη δημιουργική αναζήτηση του ψυχοκοινωνικού του κόσμου και του κοινωνικού πλαισίου μέσα στον οποίο μεγαλώνει καθώς και στη δημιουργική έκφραση μέσα από διάφορα εκφραστικά έργα. Οι νέοι ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις φάσεις ζωής μιας δράσης – στον οραματισμό και το σχεδιασμό της, στην υλοποίηση της και στην αξιολόγηση των βιωμάτων τους.

Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση σε δεξιότητες αναγνώρισης αναγκών και ενδιαφερόντων, αυτενέργειας και δημιουργικής συμμετοχής σε διεργασία ομάδας για την κάλυψη αναγκών, και ευρύτερα εκείνη η βιωματική μάθηση που ενθαρρύνει την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του νέου στην κρίσιμη φάση της εφηβείας. Επιθυμητό αποτέλεσμα αυτής της δράσης είναι να παίξει έναν ενισχυτικό ρόλο σε ήδη υπάρχουσες συγγενικές προσπάθειες του κοινωνικού χώρου της Θράκης.

Επιδιώκει να δομήσει και να εισάγει έναν νέο τρόπο δουλειάς με νέους μέσω της προσέγγισης της Kοινωνικο-Πολιτισμικής Eμψύχωσης και να προσφέρει έναν δομημένο χώρο-πόλο έλξης για τους νέους. Στόχος είναι να παραδοθεί η λειτουργία των Δημιουργικών Eργαστηρίων Nέων στην τοπική κοινωνία. Έτσι, σε όλες τις φάσεις της δράσης, αναπτύσσεται ουσιαστική συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τους επίσημους φορείς της έτσι ώστε να διαμορφωθεί εκείνο το ανθρώπινο πλέγμα στήριξης που θα εξασφαλίσει τη συνέχεια της δράσης από την ίδια την τοπική κοινωνία.

 Leave a Reply

(required)

(required)