Mar 292007
 

‘Παρ’ όλο που το μοντέλο του ανοιχτού κώδικα δεν είναι πανάκεια, ανοίγει συναρπαστικές, νέες δυνατότητες για την επέκταση της κοινής περιουσίας της κοινωνίας μας μέσα από την πρόοδο στη μηχανική, την επιστήμη και τον πολιτισμό’ υποστηρίζει ο Διομήδης Σπινέλλης.

Διαβάστε το άρθρο ‘Ο ανοιχτός κώδικας ως υπόδειγμα για εξελισσόμενα περίπλοκα συστήματα’

Αυτό το blog έχει αγάπες με τον ανοιχτό κώδικα…. όπως επίσης και με το πρόγραμμα για το One Laptop Per Child. Είχε τη χαρά λοιπόν να φωτογραφηθεί στο πειραματικό μοντέλο που βρίσκεται στα χέρια ενός συνεργάτη του προγράμματος εν Ελλάδι….

Εργαλείο έκφρασης και δημιουργίας ο μαθητικός υπολογιστής



Mar 282007
 

για όσους παρακολουθούν το Daily Show του Jon Stewart, μπορούν να απολαύσουν τον Jon Stewart, φιλοξενούμενο στην εκπομπή ‘Crossfire’ του CNN (15/10/04). Τον Ιανουάριο του 2005, το CNN κατήργησε την εκπομπή. Λένε οτι έπαιξε ρόλο και η εμφάνιση του Jon Stewart….

υ.γ. είναι εμφανές οτι αποκαταστάθηκε η βλάβη του dsl, έτσι σήμερα αναρτήθηκε υλικό μαζεμένο από μέρες…

Mar 282007
 

πηγή κειμένου: ΕΠΙΨΥ

” Το Ελληνικό Πρόγραμμα της Παγκόσμιας Ψυχιατρικής Εταιρείας κατά του Κοινωνικού Στίγματος της Σχιζοφρένειας, που υλοποιείται από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής, στα πλαίσια των δράσεών του για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού απέναντι στην ψυχική διαταραχή έχει συστήσει ένα πρόγραμμα «κυνηγών στίγματος».

Οι «κυνηγοί στίγματος» είναι ένα δίκτυο ευαισθητοποιημένων και κινητοποιημένων πολιτών απέναντι στα ζητήματα αποστιγματισμού της ψυχικής διαταραχής. Σκοπός τους είναι να παλέψουν ενάντια στις ανακριβείς και στιγματιστικές αναπαραστάσεις της ψυχικής νόσου και των ατόμων με σοβαρή και χρόνια ψυχική διαταραχή, όπως αυτές παρουσιάζονται και αναπαράγονται σε τηλεοπτικές σειρές, δελτία ειδήσεων, ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές εκπομπές, ταινίες, ραδιοφωνικές εκπομπές, τραγούδια, διαφημίσεις, παιδικά βιβλία, προϊόντα, εφημερίδες και περιοδικά.

Οι κυνηγοί στίγματος, αφού εντοπίσουν το υλικό που στιγματίζει, ενημερώνουν το Ελληνικό Πρόγραμμα, το οποίο στη συνέχεια αναλαμβάνει την αποστολή επιστολών «ευγενικής διαμαρτυρίας» σε κανάλια, σε δημοσιογράφους και στελέχη των ΜΜΕ, καθώς και σε επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν με ακατάλληλο τρόπο τις ψυχικές ασθένειες για τη διαφημιστική προώθηση των προϊόντων τους, επισημαίνοντας τους μύθους και τα στερεότυπα που αναπαράγονται, αλλά κυρίως τις αρνητικές έως και τραγικές επιπτώσεις που έχει αυτό στις ζωές των ασθενών και των οικογενειών τους.

Απώτερος στόχος αυτής της προσπάθειας, η οποία έχει αφοσιωμένους υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, είναι η αγωγή και ευαισθητοποίηση της κοινότητας γύρω από την ψυχική διαταραχή , δίνοντας έμφαση στην ακούραστη μάχη που δίνουν καθημερινά οι ασθενείς και οι οικογένειές τους ενάντια στο στίγμα της ψυχικής νόσου. Οι κυνηγοί στίγματος είναι, συνεπώς, επιφορτισμένοι με το δύσκολο έργο της ευαισθητοποίησης και του αποστιγματισμού επιδιώκοντας να γκρεμίσουν τα τείχη της άγνοιας, της προκατάληψης και των άδικων διακρίσεων, προωθώντας τη γνώση, την κατανόηση και το σεβασμό. Άλλωστε, οι ασθενείς με χρόνια και σοβαρή ψυχική διαταραχή είναι πρώτα και πάνω από όλα άνθρωποι, που στο πρόσωπό τους δοκιμάζεται η ευαισθησία μας.

Πώς μπορείς να μας βοηθήσεις

Ως κυνηγός στίγματος, θα σου προτείναμε να ξεκινήσεις με το να γίνεις πιο παρατηρητικός /ή όσον αφορά το αγαπημένο σου τηλεοπτικό πρόγραμμα, την εφημερίδα που διαβάζεις, ή κάποια ταινία που είδες πρόσφατα.

Όταν διαπιστώνεις ότι τα θέματα γύρω από την ψυχική ασθένεια ή τα άτομα με ψυχική διαταραχή παρουσιάζονται με αρνητικό τρόπο, τηλεφώνησε στο Ελληνικό Πρόγραμμα (210-6170824) ή στείλε e-mail στο stigma@epipsi.gr. Κάνε το ίδιο, όταν η ψυχική διαταραχή παρουσιάζεται με τρόπο θετικό.”

Διαβάστε περισσότερα στο site του ΕΠΙΨΥ…


Mar 282007
 

«8 πράγματα που μπορείς να κάνεις για το στίγμα»,
πηγή κειμένου: το site του ΕΠΙΨΥ: Κυνηγοί Στίγματος

  1. ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
    Όσο πιο ενημερωμένος είσαι για την ψυχική ασθένεια, τόσο καλύτερα θα μπορέσεις να αξιολογήσεις και να αντισταθείς σε ανακριβή και αρνητικά στερεότυπα.

  2. ΑΚΟΥΣΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΨΥΧΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
    Αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να περιγράψουν τι θεωρούν στιγματιστικό, πώς το στίγμα επηρεάζει τη ζωή τους και πώς θα ήθελαν να τους βλέπουν και να τους αντιμετωπίζουν.

  3. ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ
    Οι περισσότεροι, ακόμα και οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας, χρησιμοποιούν κάποιες φορές όρους και εκφράσεις που μπορεί να αναπαράγουν το στίγμα.

  4. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΩΣΟΥ ΣΕ ΤΥΧΟΝ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
    Ανάφερέ το στο Ελληνικό Πρόγραμμα κατά του Κοινωνικού Στίγματος της Σχιζοφρένειας. Γίνε κι εσύ «κυνηγός στίγματος». Γράψε, τηλεφώνησε ή στείλε e-mail σε αυτούς που ευθύνονται για τα στιγματιστικά μηνύματα και αναφορές, όπως σε δημοσιογράφους, συγγραφείς, εκδότες, κινηματογραφικούς παραγωγούς, διαφημιστές.

  5. ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΤΙΓΜΑ
    Όταν κάποιος που ξέρεις, κάνει κακή χρήση ενός ψυχιατρικού όρου (όπως σχιζοφρένεια), επισήμανέ το και ενημέρωσέ τον σχετικά με τη σωστή χρήση της έννοιας. Όταν κάποιος μιλάει υποτιμητικά για κάποιον που πάσχει από ψυχική ασθένεια, πει ένα αστείο που γελοιοποιεί την ψυχική ασθένεια ή κάνει απρεπή σχόλια, κάνε τον να καταλάβει ότι αυτό πληγώνει και ότι βρίσκεις τέτοιου είδους σχόλια προσβλητικά και ανεπίτρεπτα.

  6. ΜΙΛΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
    Αν εσύ ή ένα αγαπημένο σου πρόσωπο έχει κάποια ψυχική ασθένεια, μη φοβηθείς να μιλήσεις στους άλλους για αυτήν. Όσο περισσότερο αποσιωπείται, τόσο πιο πολύ οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πιστεύουν ότι είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να ντρέπονται και να το κρύβουν.

  7. ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΕΜΠΛΕΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΣΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ, Ή ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΠΙΡΡΟΗ.
    Οι πολιτικές που διαιωνίζουν το στίγμα μπορούν και πρέπει να τροποποιηθούν, ενώ νέες πολιτικές που θα υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ψυχικά ασθενών θα πρέπει να υιοθετηθούν. Για αυτό το λόγο προσπάθησε να κινητοποιήσεις στον αγώνα κατά του στίγματος τους ανθρώπους με επιρροή, που συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων.

  8. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ.
    Πάρε μέρος, γίνε εθελοντής, δώσε χρήματα. Η επιρροή και η αποτελεσματικότητα των οργανώσεων που μάχονται το στίγμα που συνδέεται με την ψυχική ασθένεια, εξαρτώνται από την προσπάθεια και το πάθος των εθελοντών που είναι και η κινητήρια δύναμη αυτών των οργανώσεων. Μην υποτιμάς τη δύναμή σου. Πάρε μέρος κι εσύ στον αγώνα του Ελληνικού Προγράμματος κατά του Κοινωνικού Στίγματος της Σχιζοφρένειας. Σε αυτόν τον αγώνα σε θέλουμε σύμμαχο!
Mar 282007
 

πηγή κειμένου: Ελευθεροτυπία
της Σοφίας Νέτα
28/3/2007

”Η διπολική διαταραχή (bipolar disorder) είναι μια σοβαρή ψυχική διαταραχή, καθόλου σπάνια, αφού σε κάποια από τις πολλές της μορφές εμφανίζεται στο 3-6% του ενήλικου πληθυσμού. Βασικό χαρακτηριστικό της είναι η διακύμανση της συναισθηματικής διάθεσης ανάμεσα σε δύο «πόλους». Υπάρχουν στιγμές που οι ασθενείς νιώθουν πως ό,τι παράτολμο και αν προσπαθήσουν, θα το πετύχουν, ενώ άλλες φορές πάλι, βυθίζονται σε μια μαύρη τρύπα από την οποία νιώθουν ότι δεν θα βγουν ποτέ.

Το συναισθηματικό «ανεβοκατέβασμα» της διπολικής διαταραχής μπορεί να παραλληλιστεί με ένα διαρκές «γκάζι-φρένο», στοιχείο πάνω στο οποίο «χτίστηκε» η εκστρατεία ενημέρωσης του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής που άρχισε χθες με επιστημονική εκδήλωση για τη νόσο, ενώ παρουσιάστηκε το «Ολα ή Τίποτα», το δεύτερο σε σειρά βιβλίο-comics που εκδίδεται από το ΕΠΙΨΥ, μετά το «Το τσιπάκι του μυαλού και τα μυστικά του» που αφορούσε τη σχιζοφρένεια και εκδόθηκε το 2005. Το «Ολα ή Τίποτα» εκδόθηκε για πρώτη φορά στο Βέλγιο και έχει γραφτεί και σχεδιαστεί ειδικά για άτομα με διπολική διαταραχή.”

Διαβάστε όλο το άρθρο….

Mar 282007
 

‘A Democracy Dialogue: Getting to the Essence of Freedom’ / ‘Ένας Διάλογος για τη Δημοκρατία: Φθάνοντας στην Αισθαντικότητα της Δημοκρατίας’
by Julie Diamond, Ph.D.
(άρθρο στα Αγγλικά)

Βαθιά Δημοκρατία (Deep Democracy) σημαίνει να χρησιμοποιείς δημοκρατικές μεθόδους για να πετύχεις δημοκρατικά αποτελέσματα. Αυτό αποτελεί πρόκληση για την προσωπική μας ανάπτυξη, και μας ωθεί στο να βλέπουμε την βαθιά δημοκρατία σαν διεργασία αυτοπραγμάτωσης, και όχι μόνο σα ελευθερία από δεσμά. Αυτό το άρθρο είναι στα αγγλικά. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Journal of Process Oriented Psychology, vol. 8/2:66.

Mar 252007
 

πηγή κειμένων: www.sportime.gr

Μικρά-μικρά από το Καραϊσκάκη
24/3/2007 22:38
Γράφει από το Καραϊσκάκη ο Δημοσθένης Χριστόπουλος.

  • Συμπλοκές στις κερκίδες μεταξύ των οπαδών, που πετούν καθίσματα.
  • Έντονες αποδοκιμασίες από τον κόσμο κατά τη διάρκεια ανάκρουσης του Εθνικού ύμνου της Τουρκίας με τον ελληνικό πάγκο να προσπαθεί να ηρεμήσει τους φιλάθλους.
  • Στον ελληνικό ύμνο μια τεράστια ελληνική σημαία κάλυψε το ένα πέταλο. Από τα μεγάφωνα του γηπέδου έγινε παράκληση στον κόσμο να υποδεχθεί με ευγένεια τους αντιπάλους, για να απαντήσουν οι φίλαθλοι με γιουχαΐσματα.
  • Στο ένα πέταλο εμφανίστηκε ένα μεγάλο πανό σε μορφή φανέλας
  • Σύσσωμο το γήπεδο χορεύει σε ρυθμούς συρτάκι, ενώ σημαίες ανεμίζουν στις κερκίδες. Υπάρχουν και δύο μεγάλες σημαίες, μία σε κάθε πέταλο.
  • Στις 20:49 έκανε την είσοδό της στον αγωνιστικό χώρο η Εθνική ομάδα και αποθεώθηκε από τον κόσμο. Λίγη ώρα νωρίτερα στις 20:40 βγήκε για προθέρμανση η αντίστοιχη της Τουρκίας και όπως ήταν αναμενόμενο αποδοκιμάστηκε.
  • Την ίδια ώρα με τους Τούρκους βγήκαν ο Νικοπολίδης με τον Χαλκιά, κερδίζοντας το χειροκρότημα του κόσμου.
  • Τα βίντεο γουόλ του γηπέδου δείχνουν τα ματς της Εθνικής από το Ευρωπαϊκό της Πορτογαλίας. Πανηγυρίστηκε έξαλλα –για μια ακόμη φορά- το γκολ του Χαριστέα στον τελικό με τους Πορτογάλους.
  • Μια ώρα πριν την αναμέτρηση γύρω από τους δρόμους του γηπέδου περί τα δέκα άτομα ντυμένοι τσολιάδες είχαν διακόψει την κυκλοφορία και φώναζαν συνθήματα υπέρ της ελληνικής ομάδας.

πηγή κειμένων: www.sportime.gr

1-4 και “χάκινγκ”
25/3/2007 12:38

Δεν είναι μόνο το χθεσινό “χουνέρι” του Καραϊσκάκη, ούτε και η ντροπή που νιώσαμε με το ευρύ και απόλυτα δίκαιο 1-4 από τους Τούρκους, έπρεπε να δεχτούμε και τρίτο χτύπημα. Αυτή την φορά μας ήρθε από τον μαγικό κόσμο του διαδικτύου.

Όσοι έκαναν το “λάθος” να επισκεφτούν χθες το βράδυ, τον επίσημο δικτυακό τόπο (site) της ΕΠΟ για να δουν στοιχεία του αγώνα μας με την Τουρκία, βρέθηκαν μπροστά σε μία κακόγουστη έκπληξη. Τούρκοι χάκερς εισέβαλαν στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, τοποθετώντας την φωτογραφία που βλέπετε δεξιά σας. “Χέι Έλληνες, μην μιλάτε”, και το παιδάκι με το δάκτυλο μπροστά στο στόμα κάνωντας την γνωστή χειρονομία. Η αλήθεια είναι πως χθες δώσαμε δυστυχώς πολλά δικαιώματα σε όλα τα επίπεδα.


Mar 202007
 

50 εκατομμύρια πολίτες με αναπηρία επιθυμούν να γίνουν ισότιμοι πολίτες.

Κάνε το βήμα, Κάνε τη διαφορά.

Ένα λεπτό από τον χρόνο σου μπορεί να αλλάξει τις ζωές 50 εκατομμυρίων πολιτών με αναπηρία.

Υπογράψτε τώρα προκειμένου να συλλεχθούν 1. 000 000 υπογραφές.

Για μία Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία θα προστατεύονται μέσω της θέσπισης αποτελεσματικής νομοθεσίας, θα καταπολεμούνται όλες οι μορφές διάκρισης και θα διασφαλίζεται η πλήρης ένταξη 50 εκατομμυρίων πολιτών με αναπηρία στην Ευρωπαϊκή κοινωνία.

Mar 192007
 

Ψηφιακοί ιθαγενείς, ορολογία που χρησιμοποίησε ο Γιώργος Μητακίδης, στην καταπληκτική ομιλία του το Σάββατο στο Νέο Μπενάκη, στην Αθήνα. Από προχθές είμαστε θύματα του ΟΤΕ, και δεν έχουμε γρήγορη πρόσβαση στο δίκτυο. Με dial-up, blogging δεν γίνεται (σπάει νεύρα!). Οπότε, αναμείνατε στις οθόνες σας, κι όταν ο ΟΤΕ μας ‘φτιάξει’, εδώ θα είμαστε πάλι…. Συγκινητικός όμως ο ήχος του modem που προσπαθεί να συνδεθεί στα 54.4… θυμίζει άλλες εποχές… Σε λίγες μέρες, πάλι μαζί…

Mar 142007
 



Antony and the Johnsons

I am a bird girl now
I’ve got my heart
Here in my hands now
I’ve been searching
For my wings some time
I’m gonna be born
Into soon the sky
‘Cause I’m a bird girl
And the bird girls go to heaven
I’m a bird girl
And the bird girls can fly
Bird girls can fly

Mar 132007
 

triskaidekaphobia (tris-ky-dek-uh-FO-bee-uh) noun

Fear of the number 13.

[From Greek treiskaideka (thirteen), from treis (three) + kai (and) + deka (ten) + phobia (fear)].

Why a fear of the number 13? It’s one more than the dozen which leaves one unlucky one out if you divide something in groups of two, three, four, or six. It’s also said that there were 13 people in the Last Supper. Friday the 13th is considered especially unlucky by many, while in some cultures, in the Spanish-speaking world, for example, it’s Tuesday the 13th that is believed to be unlucky.

A.Word.A.Day : The magic and music of words.

Mar 122007
 

Η καμπάνια «ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ-ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ» αποτελεί μία πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης που πρόκειται να «τρέξει» σε 41 χώρες της Ευρώπης ταυτόχρονα μέχρι το τέλος του 2007 και στοχεύει στην καταπολέμηση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.


Απευθύνεται κυρίως σε νέους και προσπαθεί να τους ευαισθητοποιήσει για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα και τη συμμετοχή στα κοινά. Στην Ελλάδα το Εθνικό Συμβούλιο Νεολαίας (ΕΣΥΝ) είναι το όργανο που θα συντονίσει τις δράσεις της αντιρατσιστικής εκστρατείας, θα αποτελέσει δηλαδή την Εθνική Επιτροπή Συντονισμού της.

Λίγα λόγια για την ιστορία της

Το 1995- 50 χρόνια μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου- το Συμβούλιο της Ευρώπης πραγματοποίησε μια εκστρατεία νεολαίας με τον ίδιο τίτλο προκειμένου να ενισχύσει τη δράση ενάντια στο ρατσισμό, τον αντισημιτισμό, την ξενοφοβία και τη μη ανοχή. Ακόμα κι αν έχουν περάσει 10 χρόνια από την προηγούμενη εκστρατεία, ο αγώνας ακόμα συνεχίζεται.

Για το λόγο αυτό, από τον Ιούνιο του 2006 έως το Σεπτέμβριο του 2007, το Συμβούλιο της Ευρώπης πραγματοποιεί τη νέα αυτή εκστρατεία, για τη Διαφορετικότητα, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Συμμετοχή (που θα αποτελέσουν και τα θεματικά αντικείμενα των επιτροπών), βασισμένη στο ίδιο σλόγκαν και με το ίδιο λογότυπο που θεωρήθηκε επιτυχημένο. Η εκστρατεία 2006- 2007 διοργανώνεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Νεολαίας.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα γιορταστεί πανευρωπαϊκά ηεβδομάδα κατά του ρατσισμού. Αυτή συνήθως ορίζεται την τρίτη εβδομάδα του Μαρτίου. Θα διοργανωθούν κεντρικές εκδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Λάρισα, Γιάννενα και άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδος με συγκεκριμένη θεματική.

Εκδηλώσεις που θα συμπεριληφθούν μέσα στην εκστρατεία είναι:

α) έκθεση φωτογραφίας με εκθέματα που θα έχουν ως επίκεντρό την αντιρατσιστική αλλά και την ρατσιστική Ελλάδα ,
β)
προβολή ντοκιμαντέρ ή άλλων ταινιών λίγων λεπτών που έχουν μέχρι τώρα προβληθεί ή έχουν δημιουργηθεί από νέους καλλιτέχνες,
γ)
graffiti σε σταθερούς τοίχους (π.χ. κεντρικές πλατείες ή τοίχοι κοντά σε γήπεδα) ώστε να μείνουν για κάποιο χρονικό διάστημα και να θυμίζουν της καμπάνια και τα μηνύματα που έχει σκοπό να περάσει,
δ)
διανομή έντυπου υλικού που να προβάλει το μήνυμα της εκστρατείας αλλά και βασικά ανθρώπινα δικαιώματα προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κόσμου,
ε)
διανομή gadgets με το σύμβολο της εκστρατείας στους επισκέπτες των χώρων όπου λαμβάνει χώρα η εκδήλωση.

Mar 112007
 

Μια πολλή ενδιαφέρουσα δουλειά από τους συνεργάτες του προγράμματος ‘Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων’… Από την ιστοσελίδα ‘Κλειδιά και Αντικλείδια’ αντιγράφουμε εδώ το εισαγωγικό σημείωμα.

‘Eίναι άραγε δυνατόν να δουλέψει κανείς αποτελεσματικά σε ένα απομονωμένο, ορεινό χωριό της Θράκης, όταν νιώθει αδυναμία επικοινωνίας λόγω γλώσσας; Πώς βρίσκει ένας εκπαιδευτικός ισορροπία ανάμεσα στους κανόνες του σχολικού θεσμού, στις απαιτήσεις των εξετάσεων, στα περιεχόμενα του αναλυτικού προγράμματος και στις ανάγκες των παιδιών; Πώς διδάσκει κανείς ελληνικά, όταν πάνω από τα μισά παιδιά στην τάξη είναι αλλόγλωσσα; Yπάρχουν τρόποι να κινητοποιήσουμε τα παιδιά ώστε να ενδιαφερθούν για το σχολείο; Πώς αξιολογούμε εάν οι μαθητές έμαθαν ή όχι ιστορία; Aντέχεται η σιωπή των μαθητών από το δάσκαλο; Πώς διορθώνουμε τα λάθη των παιδιών; Πώς επικοινωνούμε σε μια σχολική τάξη; Yπάρχει χώρος για ευχαρίστηση στο σημερινό σχολείο;

Tα παραπάνω ερωτήματα και πολλά άλλα απασχολούν τους εκπαιδευτικούς και συνδέονται άμεσα με την καθημερινή διδακτική τους πράξη. Kάθε τάξη ορίζεται ως συνάντηση υποκειμένων με διαφορετική το καθένα προσωπική ιστορία που καλούνται να δράσουν σε ένα ενιαίο πλαίσιο. Aυτή η συνάντηση δεν είναι εύκολη ούτε ανέφελη και δεν υπακούει σε προδιαγεγραμμένους κανόνες. Aντιθέτως, είναι γεμάτη συγκρούσεις, δυσκολίες, συγκινήσεις, απογοητεύσεις, ικανοποιήσεις και δημιουργεί συνεχώς νέα ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις.

Kλειδιά και Aντικλείδια δεν πρόκειται να αποπειραθούν να δώσουν απαντήσεις, αλλά εργαλεία που θα επιτρέψουν στους αναγνώστες/χρήστες τους να συνθέσουν τις δικές τους λύσεις που αντιστοιχούν στη δική τους πραγματικότητα. Αυτό βασίζεται στην αρχή ότι η σχολική πραγματικότητα είναι πολύπλοκη, δυναμική, απρόβλεπτη και κυρίως μοναδική. Άρα, δεν υπάρχει μία μόνο λύση, μία συνταγή μαγική που λύνει τα προβλήματα. Kάθε εκπαιδευτικό πλαίσιο έχει τις δικές του παραμέτρους που πρέπει πριν από όλα να εντοπιστούν για να αναζητηθούν στη συνέχεια οι κατάλληλες λύσεις.’

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα, έχει πολύ και ενδιαφέρον υλικό!

Mar 112007
 

Aπό την πλευρά της ελληνικής πολιτείας το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» είναι προϊόν νέας πολιτικής του ελληνικού κράτους απέναντι στη Mειονότητα της Θράκης που αρχίζει τη δεκαετία του 1990 και έχει ως βασικούς στόχους:

  • την αρμονική ένταξη των παιδιών της Mειονότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ευρύτερη κοινωνία και
  • την αναβάθμιση της εκπαίδευσής τους, με έμφαση στην καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας που θα βοηθήσει τη μελλοντική τους ένταξη στην εργασία με καλύτερους όρους
  • τη διασφάλιση της αποδοχής των παιδιών αυτών από το εκπαιδευτικό προσωπικό και όλους τους πολίτες της Θράκης.
  • Την παροχή στους εκπαιδευτικούς αφενός ειδικών γνώσεων, αφετέρου κατάλληλου και καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού.
  • την υποστήριξη των οικογενειών για να ενισχύσουν τη σχολική επίδοση των παιδιών τους.

Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών της Μειονότητας και η αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία ως ισότιμων πολιτών της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν αφορά μόνο τη Μειονότητα, αλλά συμβάλλει γενικότερα στην πρόοδο τόσο της Θράκης όσο και ολόκληρης της Ελλάδας.

Με σύνθημα «Κάνουμε πρόσθεση και όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και όχι διαίρεση», το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» συμβάλλει από το 1997 με το έργο του στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεδομένων της Μειονότητας.

Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων

Τα Δημιουργικά Eργαστήρια Nέων δημιουργήθηκαν στα Kέντρα Στήριξης του Προγράμματος «Eκπαίδευση Mουσουλμανοπαίδων» Ξάνθης και Kομοτηνής. Είναι χώροι οι οποίοι φιλοξενούν δραστηριότητες που απευθύνονται κυρίως, αν και όχι αποκλειστικά, σε νέους της μειονότητας των γύρω περιοχών. Μέσα στην έννοια του ‘χώρου’ εννοείται εκείνος ο φυσικός και ανθρώπινος χώρος κοινωνικοποίησης, αλλά και ο εργαστηριακός χώρος υλικών και εργαλείων, που ενθαρρύνει το νέο στη δημιουργική αναζήτηση του ψυχοκοινωνικού του κόσμου και του κοινωνικού πλαισίου μέσα στον οποίο μεγαλώνει καθώς και στη δημιουργική έκφραση μέσα από διάφορα εκφραστικά έργα. Οι νέοι ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις φάσεις ζωής μιας δράσης – στον οραματισμό και το σχεδιασμό της, στην υλοποίηση της και στην αξιολόγηση των βιωμάτων τους.

Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση σε δεξιότητες αναγνώρισης αναγκών και ενδιαφερόντων, αυτενέργειας και δημιουργικής συμμετοχής σε διεργασία ομάδας για την κάλυψη αναγκών, και ευρύτερα εκείνη η βιωματική μάθηση που ενθαρρύνει την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του νέου στην κρίσιμη φάση της εφηβείας. Επιθυμητό αποτέλεσμα αυτής της δράσης είναι να παίξει έναν ενισχυτικό ρόλο σε ήδη υπάρχουσες συγγενικές προσπάθειες του κοινωνικού χώρου της Θράκης.

Επιδιώκει να δομήσει και να εισάγει έναν νέο τρόπο δουλειάς με νέους μέσω της προσέγγισης της Kοινωνικο-Πολιτισμικής Eμψύχωσης και να προσφέρει έναν δομημένο χώρο-πόλο έλξης για τους νέους. Στόχος είναι να παραδοθεί η λειτουργία των Δημιουργικών Eργαστηρίων Nέων στην τοπική κοινωνία. Έτσι, σε όλες τις φάσεις της δράσης, αναπτύσσεται ουσιαστική συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τους επίσημους φορείς της έτσι ώστε να διαμορφωθεί εκείνο το ανθρώπινο πλέγμα στήριξης που θα εξασφαλίσει τη συνέχεια της δράσης από την ίδια την τοπική κοινωνία.